preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mijat Stojanović" Babina Greda

Login
Udžbenici za šk.god. 2018./2019.
Vremenska prognoza

 

Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Školsko zvono

Jutarnja smjena

 

1.sat

7:45

8:30

2. sat

8:35

9:20

3.sat

9:25

10:10

 

veliki odmor

4.sat

10:25

11:10

5.sat

11:15

12:00

6.sat

12:05

12:50

 

Poslijepodnevna smjena

 

1.sat

13:00

13:45

2. sat

13:50

14:35

3.sat

14:40

15:25

 

veliki odmor

4.sat

15:40

16:25

5.sat

16:30

17:15

6.sat

17:20

18:05

 

 

Srednje škole
Lista linkova je prazna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2012.

Ovaj mjesec: 1604
Ovaj tjedan: 199
Danas: 21
Tražilica

E-novine

   

Tražilice

Web preglednici

         

Google Chrom    Internet Explorer   

         

   Mozilla         Opera            Safari

                                                                                                                                      Firefox

Kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja

 

Ocjenjivanje u nastavi matematike provodi se na osnovu ocjena razvrstanih u rubrike (sastavnice i načini praćenja):

Usvojenost,razumijevanje i primjena programskih sadržaja: usmeno, pisano i domaći uradak

Usmeno
U ovu rubriku upisuje se ocjena koja proizlazi iz sveukupnog (usmenog) angažmana učenika na satovima matematike: rješavanja zadataka pred pločom, javljanja i odgovaranja kad ponavljamo staro gradivo, sudjelovanja kad obrađujemo novo gradivo itd. Ova se ocjena najčešće upisuje na kraju cjeline, a prije njenog upisivanja učenik se treba izjasniti o svom mišljenju koju je ocjenu zaslužio, te ga obrazložiti, a učiteljica treba obrazložiti svoje mišljenje. Po potrebi, prije upisivanja ocjene, učenika se može još dodatno pitati pred pločom, iako upisana ocjena neće biti rezultat samo tog odgovaranja, već i ostalog što je gore navedeno.
Pisano
Ovdje se upisuju ocjene iz ispita znanja, kao i ocjene iz ispravka ispita znanja (ako učenik piše ispravak). 
Radi se o ispitima koje pišemo na kraju cjeline i kojima se ispituje kako je učenik savladao cijelu cjelinu. Takav ispit najavljuje se tjedan dana unaprijed, a sat-dva prije njega zajednički ponavljamo gradivo, te učenici za rad kod kuće dobivaju zadatke slične većini zadataka koji će biti u ispitu.
Sat nakon pisanja ispita, tj. sat na kojem učenik dobiva ispravljeni ispit s ocjenom i na kojem komentiramo rješenja, nakon analize ispita učenik ima pravo pisati ispravak (opet za ocjenu), ako smatra da je naučio bolje od onoga što je uspio pokazati u ispitu. Ispravak se može pisati bez obzira na dobivenu ocjenu (1, 2, 3 ili 4). U imenik, u rubriku "pisano", upisuju se obje ocjene, i ona iz ispita, i ona iz ispravka.
Ispravak ne služi tome da se učeniku omogući naknadno učenje gradiva (od učenika se očekuje da redovito uči!), već samo za slučaj da je učenik naučio, ali je iz nekog razloga taj dan podbacio (imao je "loš dan"). Da se mogućnost ispravka ne bi zlorabila (da ne bi uvijek svi ispravljali), ocjena iz njega se upisuje i onda kad je slabija od ocjene iz ispita znanja. Dakle, ispravak treba pisati samo ako učenik smatra da zaista zna bolje! U suprotnom, neka prizna da se bolje niti nije pripremio i neka prihvati ocjenu koju ima (i neka u idućim cjelinama ozbiljnije uči). Ukoliko učenik nije prisutan na satu na kojem pišemo ispit, pisat će ga naknadno.
Skala "postotak bodova - ocjene" nije ista za sve ispite. Ona ovisi o važnosti gradiva određene cjeline i o izboru zadataka u ispitu.
Domaći uradak
Budući da se domaći uradak može prepisati, u ovu se rubriku ne upisuju ocjene iz jednostavno pregledanog domaćeg uratka, već ocjene koje proizlaze iz znanja pokazanog kroz višeminutne provjere.
Naime, to znanje je posljedica učenikove pažnje na satu i samostalnog rada (utvrđivanja gradiva) kod kuće tj. pisanja domaćih zadaća. 
Ocjene dobivene iz višeminutne provjere upisuju se sa strane pod bilješke, a nakon svaka tri takva kontrolca, srednja se ocjena upisuje u rubriku "domaći uradak". Višeminutne provjere najavljuju se sat unaprijed i u njima se pojavljuju zadaci poput onih kakvi su bili za zadaću. One obuhvaćaju zadnje gradivo (sa zadnjih 3-5 sati). Ako se provjerava gradivo nekoliko nastavnih tema tada se ocjena odmah upisuje u rubriku "domaći uradak". 
Ukoliko učenik ima tri munusa iz domaće zadaće dobiva ocjenu nedovoljan (1). Ako se na početku sata ne javi da nema domaću zadaću, a  učiteljica/učitelj kasnije to otkrije ocjena nedovoljn (1) upisuje se direktno.


OCJENE
USMENO PROVJERAVANJE I OCJENJIVANJE UČENIKOVA USPJEHA

Odličan (5)
Dobro poznavanje više od 90% obrađenog gradiva. Brzo, samostalno, točno, temeljito i argumentirano rješavanje složenijih zadataka. Odlično povezivanje gradiva te snalaženje u novom gradivu i novim tipovima zadataka. Originalne ideje, kreativnost. Uredne i precizne konstrukcije, crteži i sheme u funkciji zadatka. Redovito pisanje domaćih zadaća. 

Vrlo dobar (4)
Poznavanje više od 75% obrađenog gradiva. Umjereno brzo, samostalno ili uz vrlo malu pomoć nastavnika, točno rješavanje složeniji zadatak. Vrlo dobro povezivanje gradiva i snalaženje u novom gradivu. Uredne i precizne konstrukcije. Redovito pisanje domaćih zadaća.

Dobar (3)
Poznavanje više od 60% obrađenog gradiva. Polako rješavanje zadataka, po potrebi uz nastavnikovu pomoć, opažanje pogrešaka i popravljanje istih. Pravilno korištenje pribora, uglavnom točne konstrukcije. Uglavnom redovito pisanje domaćih zadaća.

Dovoljan (2)
U većini cjelina, poznavanje više od 40% obrađenog gradiva, međutim u nekim je cjelinama potrebno dobro savladati i veći postotak obrađenog gradiva. Npr. u cjelini "Operacije s razlomcima" (6. razred) učenici za ocjenu dovoljan trebaju savladati sve četiri računske operacije, a ne samo neke.
U cjelinama u kojima se traži veći postotak za ocjenu dovoljan, učiteljica će na početku cjeline o tome jasno obavijestiti učenike! 
Točno rješavanje jednostavnih i osnovnih zadataka. Teškoće i nesigurnost u primjeni gradiva. Uglavnom redovito pisanje domaćih zadaća.


PISMENO PROVJERAVANJE I OCJENJIVANJE UČENIKOVA USPJEHA

 

Broj bodova %

(jači kriterij)

 

Broj bodova

(slabiji kriterij)

 

100 – 90

 

 

100 – 86

 

 

89 – 77

 

 

85 – 71

 

76 – 64

 

 

70 – 56

 

63 – 51

 

 

55 – 41

 

50 – 0

 

 

40 - 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zaključna ocjena
Zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina svih ocjena. Veću važnost imaju ocjene pod rubrikama "usmeno" i "pisano".
Za pozitivnu zaključnu ocjenu potrebno je imati pozitivne ocjene iz svih cjelina.


Ispravljanje ocjene nedovoljan (1) iz matematike na kraju školske godine

Pravo na ispravak ocjena na kraju školske godine imaju učenici koji imaju ocjenu nedovoljan(1)  iz jedne ili dvije cjeline, kao i učenici koji nemaju ocjenu nedovoljan niti iz jedne cjeline ali nisu savladali neke osnove koje još trebaju savladati. 

Učenici koji imaju ocjenu nedovoljan iz tri ili više cjelina, automatski će iz matematike imati zaključenu ocjenu nedovoljan (1).  Naime, oni su za vrijeme tih cjelina imali prilike ispravljati  jedinice, te prilike nisu iskoristili, a učenike treba navikavati da se treba učiti redovito, da kampanjski rad ne može biti ocijenjen i nije vrijedan jednako kao redoviti i da se ne može na jednog te istog učenika trošiti vrijeme unedogled (a pogotovo kad se radi o učenicima koji jednostavno ne žele raditi).

*Ocjene iz pismenih ispita 1. polugodišta moraju biti ispravljene do kraja veljače. Ukoliko se ne isprave, učenik se upućuje na produžnu nastavu (dopunski rad) bez obzira na ocjene iz 2. polugodišta.

Učenik koji ima ocjenu nedovoljan iz samo jedne ili dvije cjeline iz 2. polugodišta, najkasnije do  kraja 5. mjeseca će s učitelj/icom dogovoriti termine kad će ispravljati  cjeline, a učitelj/ica će mu tada dati popis gradiva i/ili zadatke slične onima kakve će ga pitati. Učenik je dužan pripremiti se za dogovoreni termin. Ukoliko za tad ne nauči, iz matematike će imati zaključenu ocjenu nedovoljan (1).
Termin se može pomaknuti samo ako učenik ima opravdanje zašto nije u mogućnosti tada odgovarati, a učitelj/ica može provjeriti opravdanje kod roditelja. 

preskoči na navigaciju