Ocjenjivanje postignuća učenika/učenica iz geografije jedan je od redovitih i najvažnijih načina vrednovanja. Moguće ga je ostvariti na kraju nastavne jedinice, tematske cjeline i /ili nastavne cjeline.
Ocjenjivanje i vrednovanje usklađeno je s aktualnim Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
U nastavi geografije ocjenama od 1-5 vrednuju se sljedeći elementi (brojčanom i opisnom ocjenom).
Usvojenost znanja: usvojenost programskih sadržaja provjeravana usmenim i pismenim provjerama znanja. Usmene provjere znanja mogu biti povremene i temeljite (vezane uz nastavne jedinice) te „leteće“ svakodnevne, vezane uz pojedinu nastavnu temu. Pisane provjere znanja pišu se na kraju svake veće nastavne cjeline uz pomoć zadataka objektivnog tipa. Kod ovog elementa također se ocjenjuje izvršavanje vježbi, praktičnih zadataka (brzina, točnost i samostalnost u radu) te izrada i prezentacija plakata, referata i multimedijalnih prezentacija te sudjelovanje na natjecanjima i kvizovima znanja.
Uočavanje pojava i procesa: kod ovog elementa ocjenjuje se učenikova sposobnost uočavanja pojava i procesa te povezivanje obrađenih nastavnih sadržaja općenito ili sa ostalim nastavnim temama ili predmetima. Također se ocjenjuje sposobnost samostalnog izvođenja zaključaka pri analizi geografskih problema te povezivanje naučenog sa životnom praksom.
Uporaba zemljovida: ocjenjuje se brzina, točnost i samostalnost „čitanja“ geografske karte po zadanim pojmovima te sposobnost povezivanja i „čitanja“ naučenog gradiva sa sadržajem na geografskoj karti.
U slučaju da prosjek učenikovih ocjena prilikom zaključivanja predmeta na kraju školske godine bude na granici više i niže zaključne ocjene, količina ispunjenosti i urednosti učenikove radne bilježnice će poslužiti učitelju za donošenje odluke o visini zaključne ocjene