Poštovani roditelji,
Postupak i upis školskih obveznika u 1. razred osnovne škole i ove godine se provodi elektroničkim putem, korištenjem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole.
Roditelj svakog školskog obveznika podnosi zahtjev za upis djeteta u 1. razred osnovne škole putem sustava e-Građani koristeći vjerodajnice za prijavu na elektroničke usluge unutar sustava e-Građani. Početna stranica aplikacije nalazi se na linku https://osnovne.e-upisi.hr
Za djecu s teškoćama u razvoju zahtjev se podnosi u razdoblju od 1. veljače 2025. do 15. travnja 2025. godine.
Prilikom podnošenja zahtjeva potrebno je učitati recentnu medicinsku i drugu dokumentaciju (psiholog, edukacijski rehabilitator, logoped i sl.) kako bi škola imala povratnu informaciju o psihofizičkom stanju djeteta.
Za djecu bez teškoća u razvoju zahtjev se podnosi od 15. veljače 2025. do 15. ožujka 2025.
Za dijete koje će do kraja tekuće godine napuniti šest godina, a nije školski obveznik, roditelj odnosno skrbnik može putem aplikacije podnijeti zahtjev za prijevremeni upis.
Podnošenje zahtjeva podrazumijeva ispunjavanje podataka o roditelju/skrbniku djeteta, o samom djetetu te odabir izbornih predmeta. Jednako tako, roditelji će prilikom podnošenja zahtjeva moći izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada prema upisnom području.
Napomena: ukoliko roditelj želi odgoditi upis djeteta za jednu školsku godinu, prilikom predaje zahtjeva odabire redovan upis djeteta ili redovan upis djeteta s teškoćama u razvoju (ukoliko dijete ima utvrđenu razvojnu teškoću).
Naime, ovaj prvi korak ne omogućuje opredjeljenje za odgodu upisa u prvi razred zato što se odgoda temelji na procjeni stručnog povjerenstva škole. Ukoliko se ukaže potreba za odgodom, administrator sustava na razini škole unosi prijedlog odgode, a ne roditelj.
U aplikaciji će se nuditi i opcija privremenog oslobađanja od upisa u 1. razred, ali to nije odgoda upisa u 1. razred osnovne škole.
Ova opcija namijenjena je roditeljima koji su po posebnim propisima stekli pravo na status roditelja njegovatelja ili je dijete, s obzirom na vrstu, stupanj i težinu oštećenja steklo pravo na skrb izvan vlastite obitelji radi osposobljavanja na samozbrinjavanje u domu socijalne skrbi ili pravo na pomoć i njegu u kući.
Molimo sve roditelje koji imaju vjerodajnicu za pristup ili ju mogu osigurati, neka postupak predaje zahtjeva učine samostalno. Administrator sustava unutar škole će redovito provjeravati pristigle zahtjeve te će kontaktirati roditelje ukoliko nešto ne bude u redu.
Roditelji koji nisu u mogućnosti to učiniti samostalno, mogu se javiti školi za pomoć na broj 032 854 307 te ćemo dogovoriti termin dolaska u školu do 24. veljače 2025.
Škola će dostaviti točne termine utvrđivanja psihofizičkog stanja djece (pregled u školi) roditeljima/skrbnicima na roditeljskom sastanku u vrtiću 4. ožujka 2025. (utorak) u 17.00 sati.
Svaki roditelj će dobiti svoj termin. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djece provodit će se u razdoblju od 1. veljače do 31. svibnja 2025. godine.
O svim ostalim informacijama vezano za upis (termine liječničkih pregleda, daljnjih uputa za korištenje sustava i sl.), škola će po primitku informacija izvijestiti roditelje putem mrežne stranice škole.